diumenge, 19 de juliol del 2020

Restauració d'un antic rellotge


Punt de partida: estat inicial
Aquest mes us resumeixo la tasca de restauració feta a un antic rellotge que una bona amiga tenia a casa,  provinent de la seva pròpia família. Ha estat una feina especialment entretinguda, de moltes hores, però que un la gaudeix molt mentre l’està fent.



















Degut a la presència abundant de corcs i per poder fer el tractament adequat dels  mateixos vaig preferir treure la maquinària  de l’interior de la caixa de fusta, fet que d’entrada va ser força laboriós donat que  tot és molt delicat i caldre fer-ho amb extrema cura per no malmetre res.




Tot seguit vaig eliminar amb decapant les capes de vernís i tints que s’havien aplicat a la fusta al llarg dels anys. Amb l’objectiu de deixar-la ben neta al final vaig aplicar-hi una mica de lleixiu.






El tractament contra els corcs va consistir en injectar un producte adequat en cadascun dels forats, i per assegurar-ne l’extinció varis banys generals del producte a  tota la caixa de fusta. Per acabar d’igualar el color de la fusta vaig tenyir lleument el líquid anticorcs perquè quedés un to uniforme a tota l’estructura. També es va massillar la fusta on va caler. Tot seguit vaig aplicar dues capes de vernís sintètic.










Després, un cop sec,  va ser el moment de tornar a muntar la maquinària amb molta delicadesa. Vaig entretenir-me especialment amb l’esfera: vaig netejar-ne la placa de marbre, vaig enganxar bé els números de les hores, vaig netejar amb molta cura les agulles i les vaig encolar i reforçar en els punts més degradats.

Portant a terme aquest procés, em vaig adonar que en un lloc concret de la maquinària hi havia una minúscula inscripció.
 





Amb l'ajut d'una lupa d’una lupa vaig poder  determinar l’època, fabricant del rellotge i alguna altra referència més: Japy fils. Expos. 18:55. Medalles. 1844-1849.




 

Resultat final






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada