diumenge, 12 d’abril del 2020

Refem un vell armariet


El moble estava en molt mal estat, donat que havia estat cert de temps a la intempèrie -exposat a les inclemències del temps- i per tant força degradat. Vaig banyar-lo amb aigua i lleixiu vàries vegades, vaig fer tractament contra els corcs i vaig acabar tapant els forats que havien deixat els corcs amb una pasta (barreja de massilla, cola blanca de fuster i tint del mateix color de la fusta).

Va caler extreure algunes parts senceres de la fusta per ser substituïdes, bàsicament el sobre, algun plafó dels laterals i una enfila nova de l’interior. Tot ho vaig fer amb vells restes de material que jo mateix tenia pel taller.

A nivell de pintura vaig començar donant una primera capa d’imprimació blanca sintètica (al dissolvent), i tot seguit ho vaig afinar tot amb paper abrasiu.






El segon pas va ser donar dues capes de pintura plàstica de diversos colors. Ho vaig tornar a polir i després vaig aplicar vàries pàtines per envellir el moble. Per acabar el procés de pintat vaig acabar aplicant al global dues capes de vernís setinat a l’aigua.


Detall del treball fet als 6 plafonets frontals

Per cert, aprofitant una antiga tela vinílica, imitació a suro, se’m va ocórrer folrar el sobre i els plafons laterals. Es tracta d’una tela rentable, que li acaba donant al moblet un tret diferencial i certa calidesa al conjunt.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada